Please choose your delivery location

The selection of the country/region page can influence various factors such as price, shipping options and product availability.

igus® Ireland

51A Caswell Road

Brackmills

Northampton NN4 7PW

igus® Ltd.

Caswell Road

Northampton, NN4 7PW

IE(EN)

Do you have any questions? Need material?
Current press information and ready to publish photo material is available for download here.
We would also be delighted about your call, e-mail or fax!

Press contactWould you like to be added to our media distribution list?

Press releases by area

Ren og hurtig styring: Nye lette xiros-styreruller fra igus12/09/2018

Styreruller med plastkuglelejer og helt lukket design sikrer hygiejne og nem installation uden værktøjer

I fødevare- og emballageindustrien vender maskinkonstruktører sig stadig oftere mod rene og hygiejniske plastløsninger. igus har udviklet komplette løsninger for film- og labelstyreruller, bestående af diverse rørmaterialer og polymerkuglelejer med flange. Disse letvægtssystemer kan nu leveres med en helt lukket side. Herudover er installationen af de nye ruller meget nemmere end tidligere.

Under varemærket xiros tilbyder igus vedligeholdelsesfrie og frem for alt smørefrie polymerkuglelejer. Særligt inden for fødevare- og emballageindustrien er dette en afgørende fordel, da der ikke er nogen risiko for forurening ved overskydende smøremidler. Nyt i xiros-programmet er en færdigkonfektioneret systemløsning bestående af et aluminiums-, PVC-, eller kulfiberrør samt to flangekuglelejer fremstillet i xirodur materialer med kugler i rustfrit stål. Specielt PVC versionen, der udelukkende består af materialer der er godkendt til fødevareindustrien. De ekstremt lette styreruller kan leveres i diverse diametre og længder med millimeter nøjagtighed. Hvis der kræves mere ergonomiske ruller, kan igus nu hjælpe maskinkonstruktøren med nye styreruller hvor den ene side er fuldt lukket. "Den installationsklare løsning med polymerkuglelejer og individuelle aksel- og rørlængder er let at konfigurere. Montering og demontering er enkel og kræver ikke værktøjer, "siger Marcus Semsroth, leder af xiros polymerkugleleje-divisionen hos igus. Sammenlignet med almindeligt benyttede stålrør, vejer aluminiumsrøret markant mindre, hvilket igen har en positiv effekt på rulle-inerti.

Beregn let levetiden online
De tørløbende xiros-polymerkuglelejer byder også på en lavere friktion end smurte kuglelejer i metal. Dette sker fordi lejerne ikke skal overvinde modstanden i smøremidlet - så de arbejder meget mere blødt. Meget bekvemt for maskinkonstruktøren: Ved hjælp af xiros levetidsberegner, kan den forudsete levetid for polymerkuglelejer fastlægges online i nogle få trin. Alternativt, kan der indhentes yderligere information ved direkte kontakt til igus.

The terms "igus", "Apiro", "chainflex", "CFRIP", "conprotect", "CTD", "drylin", "dry-tech", "dryspin", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-skin", "e-spool", "flizz", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igutex", "kineKIT", "manus", "motion plastics", "pikchain", "readychain", "readycable", "ReBeL", "speedigus", "triflex", "robolink", "xirodur", and "xiros" are legally protected trademarks of the igus® GmbH/ Cologne in the Federal Republic of Germany and where applicable in some foreign countries.

igus® GmbH points out that it does not sell any products of the companies Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM,Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber and all other drive manufacturers mention on this website. The products offered by igus® are those of igus® GmbH